Vakit

Beş vakit namazdan herhangi birinin kılınabilmesi için, ilgili namazın vaktinin girmiş olması gerekir. Vakti henüz girmeden kılınan bir namaz geçerli değildir, vakti içinde yeniden kılınması icap eder. Farz olan günlük beş vakit namazın vakitleri ile her namaz vakti içindeki, o namazın edasının müstehab olduğu vakitler şöyledir:

Sabah Namazının Vakti
Vakti: Tan yeri ağarmasından (imsak vaktinden) güneşin doğmasına kadar ki süre.
Müstehab Vakti: Aydınlık vaktine kadar ertelemek müstehabdır. Bu geciktirmenin en son sınırı ise, şayet namaz bozulacak olsa sünnet ile beraber yeniden kılınabilecek bir zaman kalıncaya kadar olmalıdır.

Öğle Namazının Vakti
Vakti: Güneşin tam tepede bir müddet durup batıya doğru ilerlemesinden, herşeyin gölgesi iki misli oluncaya kadar devam eder. Cuma namazının vakti öğle namazının vaktidir.
Müstehab Vakti: Yazın geciktirip, kış ve sonbahar aylarında erken kılmak müstehabdır. Bulutlu günlerde vaktin girmesinden önce kılmak endişesi olduğundan, biraz geciktirilmesi de müstehabdır.

İkindi Namazı Vakti
Vakti: Herşeyin gölgesinin iki misli oluşundan itibaren, güneşin batışına kadar devam eder.
Müstehab Vakti: Güneşin rengi sararmaya başladığı zamana kadar bırakmamak şartıyla, geciktirilerek kılmak müstehabdır. Bulutlu günlerde “kerahet vaktine bırakırım” endişesiyle, vakit girdiğinde hemen kılmak da müstehabdır.

Akşam Namazı Vakti
Vakti: Güneşin batışından itibaren, güneşin battığı taraftaki kızıllık ve bunu takip eden beyazlığın kaybolmasına kadar devam eder.
Müstehab Vakti: Vaktin girmesinden sonra 3 ayet okuyacak kadar bekleyip kılmaktır. Bulutlu günlerde vaktin girdiğine emin oluncaya kadar tehir etmekte müstehabdır. Hastanın, yolcunun ve sofra hazır ve namaza durduğu taktirde aklı yemekte kalacak olan kimsenin biraz tehir etmesinde mahzur yoktur.

Yatsı Namazı Vakti
Vakti: Akşam namazı vaktinin çıkışı olan ufuktaki beyazlığın kaybolmasından itibaren tan yerinin ağarmasına (imsak vaktine) kadar sürer.
Müstehab Vakti: Yatsı namazını gecenin, ilk üçte birine kadar geciktirmek müstehabdır. Vitri de gecenin son kısmının biraz evveline kadar bırakmak müstehabdır. Tabii ki bu hüküm teheccüd namazına kalkanlar içindir. Teheccüde kalkmayan kimseler yatsının peşinden vitri kılarlar.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir